Hele byen er med på SMS

DagliBrugsen

Dagli’Brugsen i den lille by Frederiks, i Midtjylland, har gennem mange år brugt CPSMS fra Compaya, som et effektivt markedsføringsredskab, til at nå stort set alle husstande i byen. Kun fem minutter efter, at der er sendt en SMS, begynder de første kunder at komme ind i butikken, efter det annoncerede tilbud. CPSMS har øget omsætningen, givet flere kunder og givet Dagli’Brugsen et bedre omdømme.

Selvom der kun er tilmeldt omkring 600 personer til SMS-service fra Dagli’Brugsen i Frederiks, så er man godt tilfreds, for der er nemlig omkring 750 husstande i byen. Det som startede med en idé om, at man gerne ville sælge mere, og samtidig finde en anden måde, at nå ud til forbrugerne, er i dag en kæmpesucces.

“Vi startede blot med at sætte en seddel op ved kassen, hvor man kunne skrive sig på smsservice. Og da det først rygtedes voksede tilmeldingerne eksplosivt. I dag når vi faktisk hele byen og samtidig kan vi se, at folk taler om SMS’en, når den kommer. Fem minutter efter den er sendt, begynder de første kunder, at komme,” fortæller Lars Krog, uddeler i Dagli’Brugsen, Frederiks.

Men det er ikke kun de, der har tilmeldt sig SMS-servicen, der dukker op. SMS-servicen har ikke alene betydet, at den lille Dagli’Brugsen har fået nye kunder, det har også givet en mulighed for at profilere sig på billigere varer. Og det har været med til at give Dagli’Brugsen en helt ny pris-profil.

Lars Krog

“Vi har fået andre tilbud men aldrig noget, der er så simpelt og brugervenligt som CPSMS fra Compaya. Med Compaya skal jeg bare logge ind, skrive min SMS tekst og trykke send. Jeg kan gøre det hjemmefra eller hvis jeg er på ferie. Det kan ikke gøres nemmere og mere brugervenligt. Det virker bare.”

Lars Krog, uddeler, Dagli’Brugsen, Frederiks

“SMS’erne rygtes jo, og vi kan se, at det er noget som folk taler om på gaden og arbejdspladsen. Så der kommer faktisk en del flere end blot de, der har tilmeldt sig vores service. Vi har både fået nye faste kunder og vi når faktisk ud til alle aldersgrupper,” fortæller Lars Krog.

Der sendes SMS ud to til tre gange om ugen og tilbuddene kan variere fra for eksempel “straks-tilbud” på et parti varer, der nærmer sig salgsdatoen, over målrettede tilbud, hvor man skal vise sin SMS, til større kampagner, hvor man kan få 20 procent på hele butikken.

“Vi brænder stort set aldrig nallerne på varepartier, fordi vi kan komme så hurtigt afsted med budskabet og folk reagerer med det samme på en sms. Og den dag vi kørte med 20 procent rabat på alle varer i butikken, tredoblede vi vores omsætning. Jeg har faktisk aldrig oplevet så enkelt og effektivt et markedsføringsredskab,” siger Lars Krog.

Variation og tilgængelighed er nøgleord
Gennem årene har Lars Krog haft mulighed for at eksperimentere med forskellige muligheder i SMS-systemet og har efterhånden fundet en god opskrift. For eksempel ved at variere med forskellige typer af tilbud, og ikke mindst at variere tidspunktet for udsendelse af SMS’erne.

“Hvis vi sender ud om formiddagen, så er det jo typiske pensionisterne, der kommer først. Og hvis vi sender ud sidst på eftermiddagen eller tidligt om morgenen, så er det andre kundegrupper vi når først. Med variationen beholder vi overraskelsen i SMS’en, så vi sender aldrig ud på samme tidspunkt,” siger Lars Krog.

Med CPSMS kan man logge ind og sende en sms til sin målgruppe, hvor som helst og når som helst - når blot man har adgang til Internettet. Oven i købet kan man også time sine SMS til at blive sendt automatisk ud på et givent tidspunkt.

“Vi har fået tilbudt andre lignende systemer, men aldrig noget, der er så simpelt og brugervenligt som CPSMS fra Compaya. Med Compaya skal jeg bare logge ind, skrive min SMS tekst og trykke send. Jeg kan gøre det hjemmefra eller hvis jeg er på ferie. Det kan ikke gøres nemmere og mere brugervenligt. Samtidig er Compaya utroligt serviceminded - selv om vi nok ikke er deres største kunde, så er de altid hjælpsomme og på forkant med det vi har brug for. Det virker bare,” slutter Lars Krog.

Med CPSMS kan Dagli'Brugsens medarbejdere nemt selv logge ind, indtaste nye abonnenter og skrive SMS'er til udsendelse.

Daglig'Brugsen i Frederiks sender 2-3 sms’er ud om ugen og har cirka 600 abonnenter.

For Dagli'Brugsen i Frederiks har CPSMS betydet flere nye kunder, større omsætning i butikken og en helt ny prisprofil.

Ikke overbevist endnu?
Læs mere om vores funktioner eller

PRØV GRATIS DEMO

Hvorfor vælge CPSMS.DK som din SMS gateway leverandør:

Med CPSMS får du hurtig og effektiv kommunikation. Prøv systemet gratis og ganske uforpligtende med et demo-login.

CPSMS har de fleste og bedste funktioner gratis inkluderet, ingen månedsafgifter og du betaler kun for de SMS du tanker op.

Nem SMS integration til egne systemer via veldokumenteret SMS API. Brugervenligheden er i top og vi har vel nok Danmarks mest flinke supportmedarbejdere.


Compaya Gazelle 2013 2014 2015 og 2016

Kontakt
Compaya A/S
Palægade 4, 2. tv
1261 København K

Tlf. tid: 9-16 på hverdage

Tlf.: (+45) 88 38 90 00
E-mail: info@compaya.dk
Web: www.compaya.dk

Kreditkort logoer

Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.